fredag 4 april 2008

Sentimentalkväll

blev det ikväll. Det har tinat bort så mycket snö dessa dagar att vårkänslorna börjat anlända, och med dem följer alltid segelbåtar! Mmm det är få gånger som jag får hemlängtan till Stockholm men dessa vårar är oftast väldigt jobbiga. Det är bara segelbåtar, varv, vårrustning, lagning, vaxning, polering klukande vattenbryn, lite småblåst m.m. som finns i mitt huvud. Så jag satte mej ner på nätet och kollade båtannonser och andra bilder från skärgården. Så nu skulle jag kunna flytta. Tänk om man bara kunde få sin egen segelbåt lagad... men det finns inga pengar. Hade hoppats på att den skulle bli fixad denna sommar men då blev det avloppsgrävning och två bröllop och inte finns det nå pengar kvar efter det. Suck, får hoppas på nästa sommar.

Nu ska jag gå o hämta lillgubben. Han har varit inne hela veckan eftersom Mangen inte varit hemma (han är inte så förtjust i hundar) men Freddy blir så stressad när barnen far omkring så på em/kväll brukar han få vara ute en sväng. Han börjar bli gammal min skrutt.

Gonatt alla!

Inga kommentarer: