torsdag 27 december 2012

Lycksele

Nu var det ett tag sedan jag skrev och en del saker har hänt sen dess, det viktigaste, största och det bästa är att lillen äntligen är här <3 19="19" 53="53" :=":" andra="andra" att="att" av="av" barn.="barn." barn="barn" bra="bra" cm="cm" dag="dag" dagar="dagar" ddes="ddes" de="de" december="december" den="den" dessa="dessa" det="det" egen="egen" eller="eller" en="en" f="f" farmor="farmor" fick="fick" gick="gick" gon="gon" gram="gram" han="han" hur="hur" iaf="iaf" jag="jag" jaja="jaja" julafton.="julafton." klarade="klarade" krocka="krocka" l="l" lika="lika" likas="likas" m="m" man="man" med="med" men="men" n="n" ng="ng" normal="normal" och="och" oroliga="oroliga" oss.="oss." p="p" r="r" rlossningen="rlossningen" rtsamt="rtsamt" sagt="sagt" samuel="samuel" skulle="skulle" sm="sm" smidigt="smidigt" som="som" stor="stor" stora="stora" tminstone="tminstone" undrar="undrar" var="var" ven="ven" vi="vi" viktigaste="viktigaste">
Det tråkiga som hänt under julehelgen är att bilen åter igen är trasig. Växellådan åter igen, andra gången på bara några månader som vi fick bogsera hem skiten. Verkstan har semesterstängt och vi rymms bara fyra personer i lillbilen vår :( Med andra ord, vi är fast i Skansholm för ett längre tag. Hoppas bara verkstan har tid snabbt och felsöka bilen, samt att vi funderar på om det är värt att fortsätta laga denna bil eller är det dax att byta? Vi har inga pengar och inte får vi låna från banken heller eftersom vi är studenter båda två men har man tur kanske man kan byta bil utan att lägga en massa pengar emellan... Återstår att se hur vi gör och vad som händer och fötter.

Julhelgen har annars förlöpt mycket snabbt och vi har haft mycket trevligt! Morföräldrar, farmor och farbror har varit här.

Idag bar det av till Lycksele för en tripp till BB, lillen gick inte igenom hörseltestet så det gjordes om idag och det var tack och lov godkännt. Han hade dock förlorat lite för mycket i vikt, vilket va obra. Jag ammar och ger tillägg men tydligen vill han inte gå upp iaf. Var förbered på detta eftersom alla barn i skaran gjort på samma sätt. Ger man dem för mycket ersättning kommer det i retur. Så nu blir det vägning varannan dag, oavsett helg/vardag. Detta känns stressande nanting, men jag har inte så mycket att välja på. Ska dock fråga om man får låna hem en våg, det vinner vi alla på. Jag tar inte upp någons tid och jag slipper konka ner på plassen utan kan fortsätta vara hemma och amma och ta det lugnt.

Nu ska jag kolla vidare i cyber space!

Inga kommentarer: