onsdag 6 februari 2013

Jag vill...

... så mycket och har så många tankar! Svårt att sätta alla tankar på pränt. Jag har tidiga mornar och alla dessa är inte så positiva då man måste kliva ur en varm och skön säng med Vidar och Hampus bredvid sig. Men en ska på skolan och tre på förskolan, så bara att kliva upp. I morse var en positiv morgon, kände att Yes, idag blir det plugg, gör bort skiten så det blir klart. Igår var det lika och jag fick en massa gjort :) Denna glädje förbytes i arghet då jag var tvungen att ringa Försäkringskassan ... De hade sökt Magnus igår och han har lite svårt att prata och dessutom har han ingen koll då jag sköter det mesta administrativa i familjen. De har hög sekretess, full förståelse för det, men då kärringen avbryter, dålig på svenska samt inte vill förstå att Magnus är på fjället i en lavin utbildning och inte kan maila.... Då hettar jag till, men sväljer, blir man ovän med FK blir det fattigt :( Efter ett långt samtal så vi egentligen inte kom fram till så mycket lovade hon att sms:a Magnus och förhoppningsvis kan hon via sms:et få ett medgivande att jag får prata med henne och hon skulle ringa tillbax.... Tror ni på detta??? Inte jag, troligen kommer jag måsta tvinga Magnus ringa nästa vecka och pengarna dröjer på sig ännu längre.... Denna månad var det inte många pengar så nästa månad måste Fk pengarna komma, vette fan hur det går annars.

Vi har fortfarande jul i huset (inte alla rum) och jag vill inte annat än att plocka ner det, men inte så lätt då Vidar har bosatt sig i BabyBjörn bärsele. Mycket går att göra, typ allt, men det är mer eller mindre bekvämt. Lite mer plock varje helg så jag hoppas innerligt att helgen bjuder på lite bärhjälp så jag kan fixa hemma. Något som jag längtar efter nu.

Samuel & Molly är sugna på skridskor och det har jag halvt lovat i helgen... Vi har en bana här i byn som blir använd isf. Hoppas bara på bra sömn och väder, annars orkar jag inte. Ev. blir det dans med några i byn på lördag, hoppas Vidar tillåter mej till det. Han äter ju jämnt... sitter fast i soffan känns det som. Men så mysigt samtidigt, det är en så kort period då barnen är så beroende av en. Å nu när amning fungerar och han går upp i vikt så ligger detta på högsta prio :) Snart är väl barnen trotsiga 6-åringar och man längtar tillbax till denna härliga och ljuvliga bebistid :) Bebistiden är tidskrävande men den är samtidigt underbar, jag älskar den <3 nbsp="" p="">
Hm detta duger inte. Nu har jag lugnat mina nerver efter samtal med FK, ätit lunch, fixat med försäkring till Vidar (hoppas den går igenom), ammat så nu väntar plugg igen.

So long!

1 kommentar:

Celine Naminah sa...

Kolla om ni inte kan skriva en fullmakt och skicka/faxa in där det står att du får sköta hanns affärer med försäkringskassan och inom vilka ämnen, tex föräldrapenning/sjukpenning och vad det nu kan gälla.