torsdag 27 mars 2008

Blocket...

Vilken intressant sida! Jag har alltid tyckt väldigt dåligt om begagnade grejer, oavsett vad det är. Men jag börjar sakta men säkert ändra åsikt här.... hmm kanske sambons fel... Han och hans mor är "sparare" man kan inte kasta nåt! Allt ska sparas, det kan ju va bra o ha en annan gång. Å dessa "en annan gång" blir aldrig. Men nu inser jag att vissa saker kan vara bra att köpa begagnat för att spara lite pengar och saker som inte blir slitna. T.ex. kollade jag efter trehjulingar som Samuel ska få till sommaren. En ny som jag tittat på kostade 599 och på blocket fanns det för mellan 250-350 kr. Å de såg som ny ut. Inte är det väl nåt fel i det??? Eller?? Likaså letar jag nån rolig o bra 1-årspresent till Molly. O det fanns hur mycket som helst från Fisher Price, dockhus, barbiehus m.m. Men kläder och saker av tyg är jag fortfarande skeptisk emot. Däremot är det från nån man känner eller att man kan fara o titta på det är saken en annan. Just nu går det mycket kläder så jag skulle vilja få tag på billiga kläder till barnen som är bättre beg.

Detta att barnen sover i samma rum har gått kanonbra. Molly har börjat sova hela nätter, dock är det ju godmorgon tidigt men vi alla fyra får sova fram till dess iaf. Men Molly har morron mellan 4 och 5 just nu o det känns lite väl tidigt men det går inte att somna om tycker hon. Så det är bara o kliva upp. Så nu ska jag gå o borsta tändern o hoppa i säng.

Inga kommentarer: