torsdag 25 november 2010

En månad kvar....

....till julafton! Helt otroligt :) Iår ska vi vara hos svärmor och äta jullunch så blir det Kalle & tomte & "vikning" hemma hos oss. Känns skönt faktiskt. Vi har varit här hemma i tre år nu och det är ganska stressigt faktiskt. Väckarklockan måste ringa för att man ska hinna med barn och mat till lunch. I år fick svärmor det stressigt istället, hon har väl inte städat lr plockat iordning de sista åren så det är FULLT med saker o grejer överallt :)) Jaja inte mitt problem

Detta är sista "lugna" veckan före jul för min del. På måndag börjar jag min VFU (praktik). Det var några år sen man var ute i arbetslivet på heltid... Passa tider, en massa ansvar som andra bli beroende av... känns lite olustigt faktiskt. Skönt att studera och kunna lägga upp sina tider och dagar lite som man vill. Men men på nåt vis ska väl det gå oxå. En dag i taget. Samtidigt som det är nervöst så ska det bli kul.

All teori som skulle göras är inlämnad och klar för första delen av kursen vilket känns skönt. Nu är det en massa VFU upg som ska göras det ska lagom skrivas under det s k jullovet som alla universitets studenter har NOT!!!!! Men barnen har jullov så vi får väl se hur det blir...

Att hinna "jula" på innan 1:a advent är omöjligt som det ser ut nu :( Har vi tur hinner åtminstone några saker fram innan söndag.... Tur att det kommer en ny vecka med fler timmar hehehe

Jaja nu har jag rastat färdigt, åter till litteraturen.

Tjing!

Inga kommentarer: