lördag 29 oktober 2011

Kompisdag!

Ja idag var det dax för barnkalas för Molly & kompis för Samuel. Båda i Malgovik tack o lov! Båda barnen nöjda och glada. Den enda tråkigheten blir när Samuel ska hämtas. Alltid konflikt, som innan slutet innehåller både hot (oftast tomma) och vilkor från båda håll. Jag förbereder han innan och vi pratar om hämtningen men ändå blir det detta konfliktande. Tydligen var Magnus likadan när han var liten, ville aldrig fara hem. Så det är väl bara o gilla läget... Nån med bra förslag hur jag kan göra för att underlätta hämtningen?

Har även fått ett kvitto på hur vansinigt olika vi människor är!!! Den personen jag tänker på och jag måste vara ytterlighetens ytterlighet alltså. Det blir med andra ord väldigt märkbart vid samtal. Men men hon får göra som hon vill, bara hon kan sluta med att halvt lova mina barn saker som hon inte har kollat med mig om innan. Detta gör att jag får ta både den ena och den andra diskussionen i efterhand. Bla handlar det om att sova över hos varandra. Mina troll har aldrig sovit borta utan oss föräldrar, det har aldrig funnits nåt behov av det nämligen. Därför tror jag inte på ideen att börja sova hos kompisar redan. Utan istället kanske börja sova hos någon mer trygg person som tex mor/far föräldrar. De ska få sova hos mamma/pappa en natt när vi ska bort. Då har de dessutom varandra som trygghet. Sover era barn borta hos kompisar? När blir det okej?

Nu är det bäst att ställa om lite klockor så förvirringen blir lite mindre imorgon bitti.

1 kommentar:

Celine Naminah sa...

Nej. Våra barn som är 9, 7, 6 sover inte hos kompissar. Däremot hände det innan vi flyttade hit då jag ansåg att äldsta skulle ha ddet bättre hos än kompis än i väntrummet på förlossningen. =)