tisdag 4 oktober 2011

Mjölkstockning & förkylning

Då jag minst har tid för en massa sjukor så kommer dem... Barnen och Magnus har varit förkylda till och från i några veckor men är nu friska och krya, då åker jag dit. Mitt under praktiktiden oxå. Vi får endast ha tre dagar frånvaro under fem veckors praktik och nu har jag haft två. Men imorgon tänker jag gå på praktiken trots att jag inte är frisk eller pigg. Får gå på halvfart men jag är ju åtminstone där.... Efter mjölkstockningen är mina bröst riktigt ajaj och det kommer inte bli bättre under de kommande dagarna. Hampus äter sämre när vi är borta och då blir det mer skrik, slit och drag. Men men jag vill så gärna klara kursen.

Trots att jag inte är pigg så har jag fått fram alla vinterkläder, mössar, vantar, tjocksockar m.m. Vilken dag som helst lär det behövas. Emanuel och Molly har blivit klippta oxå, vilket var dax.

Inga kommentarer: