torsdag 27 mars 2014

Sol & sjukdom

Vi har inte fått se solen många gånger denna vinter så den är otroligt efterlängtad av många (tror jag iaf). Denna vecka har solen stått högt på himlen, några få slöjmoln eller inget alls, helt underbart väder. Tanken var att släppa allt och bara vara ute, det är ju den finaste tiden nu men samtidigt smälter snön otroligt fort. Passa på liksom, det är ju några månader kvar till nästa vinter ;)

I början av veckan var det plassen, tider att passa samt ärenden att fixa. Då vi varit i fjälle mer än vanligt så är hushållet eftersatt redan. Försöker att prioritera mina dagar men det är så mycket mysigare att vara med barnen än göra en massa måsten. Började att känna mej stressad över att saker hopade sej men tänkte att jag hinner sen.... Men när ett efter ett barn insjuknade i hög feber, snoriga näsor och magsjukor så gick luften ur mej helt. Tänkte att nu har jag inte en suck att hinna ikapp denna vecka heller. Även jag trillade dit på en förkylning och har inte orkat som vanligt heller. Detta har nu resulterat i ett hem som ser ut som ett bombnedslag :( Känns som om det kommer ta en vecka heltid innan jag vänt allt på rätt köl igen. Högar både här och där, en stor posthög, tvätt både ren och smutsig väntar på en hjälpande hand, ouppackade väskor sen fjälle m.m. Suck & pust!

Natten som var blev det mindre sömn än vanligt då både Vidar och Molly sov dåligt därför har vi gått i segkola idag, hoppas på en bättre natt så kanske man har lite mer energi imorgon.

Imorgon hoppas vi på finväder, enligt prognosen ska det vara det iaf. Då satsar vi på en skidtur med fika med oss :) Vi har laddat med korv och korvbröd samt godis och varm oboy :)

Den andra hälften är som vanligt hemma men ändå inte. I fjälle och praktiserar i veckan och jobbar lite extra natt i helgen. Men det är ju bra med lite extra pengar oxå.

Nu ska jag kvälla!

Inga kommentarer: