fredag 11 april 2014

Födelsedag!

Ja då har barn nummer fyra blitt 3 år! Vet inte hur många gånger jag säger och skriver det, men fasen vad fort det går! Han är supernöjd, bla fick han en balanscykel som blev väldigt poppis. Han har testat både utomhus och inomhus. Han har även bara gått och lett cykeln med ett stort leende :)

Som vanligt arbetar Magnus, han har några tuffa veckor både bakom sej och framför sej. Han fixar det bra men han tycker det är jobbigt att sova/bo på andra ställen samt leva i en ryggsäck/bil. Han hinner aldrig packa ur och få undan saker och ting utan han flänger bara hit och dit! Men men snart så är skolan över och livet kommer väl återgå till det normala igen. Dock kanske inte helt normalt då han förhoppningsvis får lite jobb som guide i fjällen. Blir väl lite pendling men men han får göra det han trivs med så det blir bra :)

Jag har börjat söka jobb samt planera inskolning för Vidar. Det sker ju inte förrän i augusti men det skulle vara skönt att veta lite mera innan alla går på sommarsemestrar. Var på friskolan och presenterade men i veckan och det besöket var faktiskt väldigt positivt. Jag har en stor tumme att jag får någon tjänst där. Samtidigt blir jag nervös när allvaret snart startar. Hur ska jag klara detta!? Ansvar för en klass och deras utbildning. Planering, dokumentation, rutiner, fortbildning, föräldrarkontakt, möten, ämneskunskaper..... Puh ja listan kan göras lång. Men samtidigt är vi nybörjare från början och man måste väl få känna sej osäker, eller?! Känner att vissa delar saknar jag i utbildningen, som tex när jag får en klass på hösten, hur börjar man? Det finns hur mycket som helst att fylla dagarna med, där finns ingen oro. Men allt ska följa en röd tråd samt kursplaner och skollag. Rätt saker på rätt plats och i rätt ordning! Men det löser sej garanterat när man är på plats. Hur som så ser jag fram emot att jobba, känner mej väldigt taggad och motiverad. Det ska bli KUL!!!!

Ikväll har jag fått en del småfix gjorda och känner mej nöjd, nu väntar nattrutiner och djurskötsel :)

Inga kommentarer: