måndag 1 september 2014

Lingon!

För varje år har jag plockat mer och mer bär men i år blev det ett bakslag deluxe. Väldigt lite hallon, nån liter blåbär, nån liter svarta vinbär men otroliga mängder lingon :) Magnus hittade ett bra ställe som gav oss 80 liter lingon på två dagar! Makalöst alltså. Tänk vad rika vi är egentligen om vi bara lägger manken till. Bär och svamp i mängder om man tar sej tiden att plocka samt har kunskapen om det. Jag (vi) känner oss väldigt nöjd över slutresultatet. Svarta vinbär har grannen så den busken har vi fått lov att plocka av, men än så länge har vi bara hunnit lite av den. På gården finns även både röda vinbär och krusbär som ska plockas av. Jag tror det blir helgens göra!

Nu är jag inne på tredje veckan på jobbet och det känns fortfarande riktigt kul. Trivs jättebra! Idag är den egentliga första riktiga dagen då jag haft mina elever och det gick strålande, de är positiva och arbetsglada. Hoppas det håller i sig. Hinner dock inte riktigt det jag vill ännu, allt tar ju lite längre tid än tänkt, idag tjorvade kopiatorn en del vilket tog en hel del tid både från mej och en kollega. Men jag hoppas att jag hittar bra rutiner så jag får ordning på timmarna. Nu ligger jag på plus och efter denna vecka blir det nog ännu mera plus...

Imorgon blir det möte på jobbet vilket innebär att jag hämtar mina troll kl 18! Känner mej lite orolig över det då vi brukar börja borsta tänder då.... Blir senare än sent och jag är rädd att de somnar i bilen på vägen hem utan middag. Men nu ska jag förbereda så allt är klart inför imorgon och gärna lite till.

So long :)

Inga kommentarer: