lördag 22 april 2017

Inspiration!

Sociala medier är riktigt bra när det gäller att kunnas inspirera andra och bli inspirerad själv. Efter en bild med text på Instagram för några dagar sedan där mamman i familjen nattade sina barn i vagnen på kvällen med en prommis, tyckte detta lät himla bra. Inte tänkt den tanken alls. Vi är numera två hemma på kvällarna så ska försöka ta mig en sväng om på kvällarna med Sigrid i vagnen. Även om hon inte sover vidare sen så får hon en nypa frisk luft, sova en sväng så hon orkar äta mer sen och jag får lite väl behövd rörelse. Ikväll blev det ca fem km härlig prommis med nya vagnen. 

 
Tutek Turran heter vagnen. Två prommisar har jag testat och den känns riktigt bra. Sigrid ligger bra med gott om plats. Och det är så kul att en av våra barn får en liggdel, de andra barnen har haft sittdelen bara. Vilket också har fungerat väl men inser fördelen med liggdelen. 

Ett annat plus är att man rensar huvudet och kan reflektera över dagen, vilket är nödvändigt då de flesta dagarna går fort och man hinner inte alltid stanna upp. Jag har inte riktigt accepterat allt tjorv som varit under vintern heller så jag bearbetar mycket vid mina promenader. Sigrid tjorvar än med vikt och mat och tiden hon är själv. Sjätte barnet och hon är olik de andra ganska mycket. I både beteende och utveckling. Så mer prommisar kommer bli bra. 

Ett barn tältar inatt, våra barn älskar att tälta samt sova ute. Är tacksam för det! Det är sådana minnen de kommer ha med sig resten av livet. Lite vardagsäventyr med spänning. Påsklovet har givit flera tältnätter samt trädkojesovning. Äldste sonen har byggt en trädkoja en bit upp i trädet och där la sig två av barnen under bar himmel. Den äldste var så nöjd o sov så bra att han skulle flytta dit! 

Nu är det dejt med John Blund som väntar!

Inga kommentarer: