måndag 15 juni 2009

Händelserik dag...

...eller rättare sagt, jag fick en hjärtinfarkt när jag insåg vad dottra höll på med. Hon älskar att leva farligt och är inte rädd för ett dyft. Barnen var ute och lekte medan jag städade bort frukosten. Molly har precis fått "godkänt" att vara ute utan vuxen så vi kollar henne ofta, mer eller mindre hela tiden. Hon har en för kärlek till vägar och bilar nämligen. Men denna gång hittade hon stegen som leder till byggnadsställningen... jag höll på o skita ner mej när jag inser att hon är högst uppe och på väg ut på byggnadsställningen. Så jag ber henne hålla i sej ordentligt och ger mej upp på stegen för att plocka ner henne. Sen fick hon hålla sej inne. Numera får hon bara vara ute med vuxen under tiden vi byggert tak. Hade adrenalin länge och skakade av rädsla. Tänk om hon föll.... nej huvva

Nu måste jag städa köket..

1 kommentar:

En i mängden sa...

HA ha! Tur att veta det, då ska inte Tim o hon få umgås så mkt..
Vi kan inte ha stegen till taket framme längre.. Han klättrar upp, DIREKT. O snabb är han dessutom.
Dessa rackarungar!