söndag 12 juli 2009

Söndag!

Ja idag hade vi två mål, stuprören skulle på plats och städa garaget så att skoterpulkan kunde få plats. Det första är gjort och strax efter kom regnet så vi fick även se att det fungerade bra. :) När det gäller städning så hann vi mycket men inte allt. Mitt problem är att jag ska vara på ALLA ställen SAMTIDIGT. Fler med såna bekymmer??? Ska jag städa på ett ställe så är det nästan alltid saker som ska flyttas och dit de ska är det inte heller alltid nån ordning o då måste jag plocka/städa där oxå... Är ni med? Därför tar mina städningar en evig tid. Garaget har jag även städat så många gånger att jag blir tokig snart. Vi får ingen ordning där inne... så är Magnus inte den bästa människan att lägga tillbax saker där han tog dem. Så även om jag städar så räcker det med att vi gör något i huset som kräver verktyg så är det borta....ordningen alltså. Men men det finns ju en morgondag oxå, kanske hinner jag plocka lite mer i garaget och få in pulkan.

På torsdag får vi besök av en familj från Skara, det ska bli kul. De har två barn som är något år äldre än våra barn så jag antar att det kommer vara "fullt ös medvetslös" haha Men det är skoj med rörelse :)

Jag trivs bättre med tillvaron med lite planering så nu ska jag göra matlista o inköpslista så Magnus kan handla imorgon...

Inga kommentarer: