fredag 20 maj 2011

Besviken, ifrågasatt...

Jag & Hampus var till BVC idag. Vi tycker han äter bra sover bra är vaken och med. Ja som det ska vara. Men sköterskorna tycker han är för liten. Inget underhudsfett, väger för lite mot sin vikt. De vill att vi ger ersättning ist för amning lr göra bådadera. Till saken är att han kräks av det lr så vill han inte ha. Så de tyckte att vi skulle tvångsmata honom!!!! Hur kan man tvångsmata barn??? Får sköterskorna råda till det? Vi har fyra små barn och alla har gått sakta upp i vikt/längd från början. Å de är fortfarande små, Men alla har följt sin egen kurva!!! Är det inte bra frågar ja mig? Alla barn kan inte följa den "normala" kurvan. Den kurvan är dessutom för 100% flaskmatade barn från sjuttiotalet. Det säger en del tycker jag. Nej jag blir ledsen, besviken, ifrågasatt som mamma, stressad, känner mig dålig. Å ändå måste jag gå dit ganska ofta eftersom BVC är oroliga. Så länge han följer sin kurva o mår bra så är jag nöjd. Och så är det nu!

3 kommentarer:

Christine sa...

Du är bra!!! Hejja mamma Maria! En duktig mamma som ger sina barn de dem behöver.. Ibland är BVC riktigt knäppa.. Tänk positivt ! Många kramar!

Daisy sa...

Usch vad jobbigt det är när man blir ifrågasatt.

DU känner dina barn bäst, DU är en bra mor, LITA PÅ DIG SJÄLV!

Så länge lillen är pigg och med och äter och är glad så är det bra. Blir han slö och håglös då kan du testa med tillägg. Men att göra det nu om det inte känns rätt. Njaä! Testa då hellre att erbjuda honom bröstet lite oftare och se om han nappar på det. =)

Holmis sa...

Tack för de uppmuntrande orden :) De behövs!