lördag 14 maj 2011

Lördag

Idag for Mangen med de två stora barnen på badhuset. Vi har inte haft möjlighet på länge. I torsdags skulle barnen fara med Norrskenet på badet, men just denna dag går den höj & sänkbara botten sönder så det blev inställt :( Otroligt ledsna barn, dessto gladare blev de idag. Jag & smågrabbarna passade på att ta en prommis :) Det var otroligt skönt.

Mitt knä har blivit sämre sen Hampus föddes, tror att det beror på att jag är mera stillasittande nu än då jag var gravid. Så bara skolan kan bli färdig så ska jag ta tag i motionen oxå. Nu blir det dock att börja med sjukgymnastiken på en gång.

En släkting till Magnus har en dotter som varit allvarligt sjuk väldigt länge i cancer men som nu har förlorat kampen. För ca en vecka sen dog hon. Både jag o Magnus är djupt berörda trots att vi inte umgicks med familjen. Nu finns en minnessida till Tildes minne. Gå gärna in och tänd ett ljus. http://www.evigaminnen.se/minnessida/tilde-andersson Jag och Magnus pratar om Tilde och hur fruktansvärt jobbigt det är för hennes föräldrar och anhöriga just nu. Samuel och Molly har lyssnat och de har nu otroligt många frågor och funderingar kring sjukdomar, vad som händer i kroppen när man är död och varför Tilde dog som bara var barn. Molly tror att Tilde matar och leker med Freddy och Pentyl.  Det är svårt att förklara på ett sätt som barnen förstår, jag försöker dock vara ärlig. Undviker försköningar. Rätt eller fel vet jag inte.

Nu är det dax för lite knägympa.

PS. Skänk gärna en slant till barncancerfonden oxå. http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/tildes-insamling/

Inga kommentarer: