måndag 9 juli 2012

Den som väntar...

...på nåt gott väntar ALLTID  för länge! Jag hade hoppats att min kamera skulle komma idag, men icket. Jaja bara att vänta och se imorgon.

Superfint väder idag så jag packade ner barn i barnvagn med filtar, handdukar och fika och så begav vi oss till Göttisen. Samuel och Molly cyklar som tokar, de verkligen älskar att cykla. Eftersom jag hade vagnen så var det omöjligt att hinna med dem. Väl på stranden hittades det en del kompisar så det blev full rulle :) Två av kompisarna följde med oss hem och leken fortsatte.

Jag blir dock bekymmrad över mina barns beteende. Uppkäftiga, de spelar apa när det är kompisar här, svär och skriker. Suck! Jag säger till men inget händer :( De ska bara ha ha ha och aldrig ge. De klagar att de sällan/aldrig får göra saker men under sommarlovet har de fått gjort något nästan varje dag med mej eller fader. De är delade på så det är inte alltid att fyra samtidigt heller. Att visa tacksamhet eller tacka för något verkar inte vara i deras värld ännu. Nu är ju barnen relativt små men det känns som att det är nu som jag måste sätta ner foten och visa hur man ska bete sig för att de förhoppningsvis beter sig bra när de blir äldre.

Magnus & fyra grabbar till är på Marsfjälle under veckan och myser. De skulle försöka ta någon topptur, men enligt väderleksprognosen så ser den inte lovande ut så jag hoppas verkligen att de tar sig till någon topp. Mycket hinner jag få gjort när han är borta men gu så tråkigt det är. Och detta kommer bli vardagsmat inom några veckor så det är bara att vänja sig.

Nu väntar lite tradera ärenden på mig.

So long!

2 kommentarer:

Celine sa...

Varför kommer det bli vardagsmat att vara själv hemma med barnen? Snälla, svara i min blogg, annars ser jag inte svaret.

Holmis sa...

Magnus ska börja plugga borta vilket gör att i veckorna så blir jag och barnen alena. Men varje fredag kommer han hem :)