fredag 12 april 2013

Fredagkväll

Ja nu är det fredagskväll och här är det fredagsmys med... mej själv :) Skittråkigt gånger tio!!! Men å andra sidan spelar det kanske inte så stor roll. Vidar sover typ INGET alls så jag går omkring som en zombie och vet varken ut eller in! Men det var väntat, det kommer som ett brev på posten då barnen närmar sig fyra månader, alla har gjort precis samma sak. Å så brukar det sitta i fram till omkring ettårs ålders så ni som upplever mej konstig och negativ så är svaret SÖMNBRIST! Men mina fem guldklimpar är det bästa som hänt iaf trots att de inte vill sova <3 p="">
Ytterligare två veckor är jag ensam och redan efter en vecka börjar nu tvätthögen växa och andra måsten/bör saker hopa sig. Den inre stressen börjar växa men jag får helt enkelt göra det bästa av situationen. Jag försöker att inte tokäta för att arbeta bort mina alla gravidkilon och tidigare överviktskilon därför prioterar jag numera träning före städ och plock. Detta ger mej på sikt mer ork och mer glädje så jag hoppas den inre stressen avtar. Jag håller på att förlika mej med att studierna måste vänta till sommaren oxå, det känns inte bra men ett faktum är, hälsan hos mej och barnen går i första rummet, sen får studierna komma. Det är sista kursen och den är på distans så det jag inte hinner nu under terminen får jag göra under sommaren.

En del undrar säkert nu varför jag (vi) ställt oss i denna situation med hus, fem barn och studier för oss båda! Men livet är inte utstakat som man tänkt, alltid blir det någon och fler avstickare och vi lever bara en gång och när det kommer en möjlighet så tar man den! Så är det hos oss! Ingen av oss vill sitta som pensionärer och ångra att vi inte gjorde det vi ville, utan istället vill vi vara nöjda pensionärer med hälsan i behåll och att vi gjort det vi vill! Men just nu blev det mycket på en gång.

Nu har jag fått skriva av några av miljoner tankar som rör sig i huvudet så jag somnar gott, godnatt alla!

Inga kommentarer: