torsdag 12 september 2013

Blandad kompott

Egentligen har jag en del andra saker som borde fixas ikväll, men jag fick ett infall att göra en uppdatering här. Nu för tiden så sitter jag nästan aldrig framför datorn eftersom jag sitter och ammar/myser med lillebror på kvällarna. Då är det VÅR tid tillsammans :) Han blir snabbt stor och bebistiden är snart förbi för mitt femte troll, på gott och ont. Men just nu försöker jag ta all tid jag kan med Vidar och på kvällen är det lättast eftersom de andra sover. Ikväll hade jag dock besök och Vidar somnade för natten innan jag lagt de andra. Därför satte jag mej framför datorn ikväll.

Mina föräldrar mår mindre bra just nu och jag vet inte riktigt hur jag ska stötta dem :( Hur jag än gör känns det som att det blir "fel" men jag gör det bästa av situationen (tycker jag iaf). De kanske har annan uppfattning men så länge de inte säger något kan jag inte veta. Hur som haver är det mina enda och bästa föräldrar och jag hoppas innerligt att de snart är på benen igen!

Själv kämpar jag med mina gravkilon och överviktskilon. Under det senaste halvåret har jag försökt att få till en s k livsstillsförändring som mestadels går riktigt bra. Jag är inte nojjig utan äter det jag vill och känner för det men kanske inte lika mycket. Undviker även kolhydrater i den mån det går. Men som allt här i livet går det upp och ner. Ikväll kom en vän på besök och hon har en viss problematik omkring mat/hälsa och när vi samtalade kände jag att när jag peppade henne att komma igång med en förändring så sporrade jag mej själv lika mycket, positivt alltså! Mitt första delmål är nått, nu är det bara resten kvar :)

Imorgon kommer Magnus hem och på lördag far vi till fjälls, åtminstone över dagen. Ska bli skönt med ett andningsrum en dag. Beroende på hur alla beteer sig och mår stannar vi kvar till på söndag.

Nu ska jag surfa vidare i cyber space!

Inga kommentarer: