lördag 26 oktober 2013

Lördagkväll

Hej alla läsare!

Det är kväll, lördag kväll, och som vanligt sitter vi (Magnus & jag) i varsitt rum. Vad har tekniken egentligen gjort med oss? Han ser tv/film vilket han gillar oerhört mycket men jag undviker tv, gillar den inte alls men istället sitter jag med ajfån lr framför datorn. Alla dessa ting är mer eller mindre sociala och stressbetingade. Tänker nästan varje dag att ikväll ska jag göra nåt annat Men det slutar på samma sätt. Ibland föreslår jag att vi ska spela kort eller annat spel men Magnus gillar det inte alls. Vi har olika intressen o olika sätt att slappna av på kvällen. Hur ser det ut hos Er läsare? Vad roar ni er med på kvällen då tröttheten är ett faktum? 

En vän ligger på sjukhuset med deras sjuke son. Mina tankar finns hos Dem hela tiden. Barn ska inte va sjuka, de ska få va barn och va friska med rosa kinder och spring i benen 😊 Men denne lille söte pojke har haft det tufft sista tiden men är nu på rätt ställe. Han får rätt hjälp och är snart på benen igen, tack & lov! Försöker tänka mej in i situationen och fundera på vad jag skulle vilja ha hjälp med och stöttning om det skulle vara vi.  Men det är svårt! Hör man av sig för mycket så att det går över styr, för lite så att familjen känner sig bortglömd, kan man, bör man åka, trots en väldig massa mil... Ja hur stöttar man på en "lagom" nivå? Jag hoppas att jag visat att jag bryr mej väldigt mycket om familjen och att de förstår det! 

Vänner över lag är nåt jag ofta funderar på! En del saknar jag, och de önskar jag kunna hälsa på lite oftare. Men jag sätter alltid sambo & barn i första rummet och sen finns inte så mycket tid över. Måste kanske börja va lite mer egotrippad?! En del vänner ger mej såååå mycket positiv energi och det är väl så det ska vara. 

Nu blire att natta huset, hunden & mej själv. Hoppas på en bra natt med sooovande barn 😊

Inga kommentarer: