tisdag 1 oktober 2013

Värsta värsting lugna dagen

Vilken lugn och halvseg dag vi har idag, jag och mina tre yngsta. Jag har blivit helt tokig i träning så efter frukosten måste jag få träna annars blir jag nästintill tokig. Kroppen kommer lixom aldrig igång! Så här var det även i min ungdom ;) Då tränade jag jämnt och kunde aldrig stå still, hehehe Att inte kunna stå still har ju lixom fastnat det har jag fortfarande svårt med även om det går lite bättre. Men något måste jag få sysselsätta mej med. Dock så slutade jag att träna för många år sen eftersom två knäoperationer och en ond rygg gjorde att jag inte riktigt kunde träna det jag ville så jag sket i allt! Sen har det mestadels bara blivit träning på måfå de sista tio åren. Men nu vill jag orka med barnen i deras tempo utan att ha ont i ryggen så jag tog mej i kragen och startade upp det jag en gång levde för, träning! Å det är så skönt! Piggare än piggast och mår superbra just nu, förutom en trötthet var och varannan dag pga Vidars äventyr på nätterna.

Men efter vi hade ätit lunch tog vi fram kloss lådan :) Det är kul att få vara bara med de små och grejsa på utan att de två stora ska lägga sig i. Jag tror det är väldigt uppskattat från barnens håll oxå, speciellt Emanuel som just nu får minst tid av alla fem!

Full koncentration






Vidar skulle ta kameran precis i fototillfället så att ljuset/skuggan blev intressant tycker jag. Samtidigt som han verkligen är i görningen att göra nåt.

Precis när jag tog kortet rasade tornet. Se klossen som är bakom Hampus rygg, i luften. 

Alla hjälper till, mer lr mindre :)

Inga kommentarer: