lördag 12 februari 2011

Plassen lördag

Puh nu var denna lördag över!

WWW helg i Vilhelmina. Inget som vi brukar "göra nåt åt" egentligen men denna gång blev vi bjudna på teater/trolleriföreställning & pizza av päronen. Vi for hela familjen men jag tror det bara var Samuel som hade något utbyte av föreställningen. Emanuel & Molly hade ju somnat i bilen på väg ner så det va alldeles nyvakna. Och så va Molly inte superpigg. Vi trodde att hon var övertrött eftersom hon sovit dåligt de sista nätterna pga förkylning. Glansiga ögon o allmänt sliten, men så började hon klaga över magen vilket inte är likt henne. Till och från kom klagan och emellanåt så var det glada toner. Hon åt nästan ingen pizza och ville inte ha nåt lördagsgodis... Hinken åkte fram samt att jag lyfte in hennes madrass till vårat rum så får vi se hur natten blir..... Hon sover nu iaf. Det blir tidig kväll för mig för skulle hon insjukna under natten så är det bara att vara vaken...

Magnus är duktig och jobbar extra inatt, på Hotellet. Tror att han inte riktigt vill alla gånger, det är arbetssamt att jobba där. Långa pass och så blir det även tufft dagen efter. Även om han får sova så är det ju full rulle hemma så det är ju inte tyst i huset direkt. Ibland kommer han hem och har haft det jätte bra, träffat kompisar och hunnit surra lite.

Igår fick jag klart med CSN!!!! Tack & lov!!! Det hade varit riktigt jobbigt om jag inte fått några pengar denna månad heller... Men nu ska/bör allt vara i sin ordning.

Innan vi for på plassen idag så hann vi förbi några kompisar i Malgovik, det fanns ett födelsedagsbarn där nämligen. Nice!!!

Ja nu ska jag gå ut och hämta in Troja sen blir det raka spåret i sängen och hoppas på det bästa :)

Inga kommentarer: