fredag 4 februari 2011

Fredag & helg

Kan det bli bättre???!!! Vilken otroligt rolig kurs vi läser just nu. Ledarskap i förskola, förskoleklass och fritidshem. Bra studiehandledning är det oxå. Vissa böcker suger, men allt kan ju inte vara bra. Ligger även bra till vilket är grymt skönt. Igår kom betyget från förra kursen och det blev ett G. Känner mej nöjd över det.

Magen växer och knakar. Än så länge har väl bebbe bra med utrymme men jag tycker att magen börjar vara ordentligt ivägen nu, och så är det låååång tid kvar. 8 veckor enligt plan så det blir säkert 10 veckor. Järntabletterna gör att jag mår illa till och från. Ungefär som det brukar vara i början på en grav vilket är fruktansvärt jobbigt. Men ju mer ja småäter, intar mindre kaffe så går det väl hyfsat. Tröttheten är ett faktum, orkar inte mycket nu. Varken fysiskt lr mentalt. Försöker gå några prommisar lr ta en skidtur lite nu och då så att inte kroppen "dör" av helt och ibland går det jätte bra och ibland gör det så ont att ja knappt tar mig hem. Mindre ont i höften är det då jag försöker hålla igång lite grand iaf. Mentalt är det värre... tål inte motgångar eller elakheter alls just nu. Har jag inte fått sova så bra så blir det tio resor värre... Det brukar vara mycket mera jäklar annama i mig men inte nu. Så det blir skönt när bebis är född och kroppen tillhör mig själv igen. Även om jag har studierna så hoppas & tror (inbillar) mig att saker och ting blir lättare igen. Erfarenheten från de andra säger de men detta är en ny individ och jag bör inte jämföra och anta utan invänta tiden och hoppas på det bästa.

Vi har än så länge klarat oss från förkylningar, magsjukor m.m. Peppar peppar... dock inväntar jag det. Barnen mår bra, ikväll har grabbarna varit helflummiga. Skrattat och busat och brottas hej vilt. Riktigt kul att se dem. Molly har varit väldans trött så hon somnade medan jag strök och pratade med Samuel. Hoppas nu att de sover lite längre imorgon, vilket jag inte tror men iaf.

Nu ska jag kolla lite andra bloggar!
Hej då för denna gången!

Inga kommentarer: