tisdag 3 januari 2012

Ångest

Jag har en otroligt stark ångest & samvetskval. Vet varken ut eller in. Det enda jag vet är att jag numera är en extremt trött, obeskrivbart trött "häxan surtant". Orkar ingenting längre, jag gör saker bara för att jag "måste". Att måsta är relativt men ska vardagen fungera måste saker och ting lösas löpande. Boven i dramat heter EXAMENSARBETE!!!!! Tidigare har det varit roligt att studera, att lära sig nya saker, att läsa och reflektera (förutom vissa kurser & delar av vissa kurser) men nu är allt bara en plåga :( Ångest, stress, trötthet, lesshet, ledsamhet, jobbigt med mera. Just nu har vi (jag och min studiekamrat) inte något annat val än att försöka hänga på tåget. Just nu åker tåget fort och det är näst intill omöjligt att hänga kvar.

Ytterligare än obra sak insåg jag idag, jag måste troligast läsa två kurser till för att få ta ut examen
:( Jag har varit i kontakt med Umeå Universitet och enligt den rektorn jag pratade med kunde jag ta ut examen tillsammans med mina nuvaranda studiekamrater, men när jag kollade hur mycket poäng jag hade så blev jag väldigt osäker.... En lärarutbildning ska ha 210 hp och jag har bara 180 hp när examensarb är klart.... Alltså saknar jag ytterligare 30 hp. Har kommit in på en kurs nästa termin som jag först tänkt gå men av flera olika anledningar funderar jag på att inte läsa den. Men nu har jag nog inget val!!! På grund av min okunskap och felinformation... Inbillade mig att det skulle räcka att prata med en person, men men. Imorgon är en ny dag och då måste jag börja forska i detta och se vilket som är rätt lr fel. Det kanske går att läsa fristående kurser på andra Universitet (på distans) för att komplettera det sista poängen....

Min längtan är stor för att komma sig ut ur huset för att bara göra ingenting och få frisk luft så jag ser fram emot då svärmors stuga är färdig till att användas, då ska jag sova, vila och andas fjällluft. Men nu vankas sängen.

Godnatt!

1 kommentar:

Aspiga Celine Naminah sa...

Kul att se dig skriva igen. Har saknat dina inlägg. Jobbigt med all stress. *Kram*