tisdag 3 juni 2014

Bollen rullar än...

Nu är det två veckor sen jag skrev och nu ska jag försöka sammanfatta vad som hänt och hur tankar förändras! 

I Saxnäs finns det inga hus med tomt därför la vi Saxnäs lite åt sidan och prioriterade Kittelfjäll. Tyvärr är det prislappar som vi inte anser vara okej. Ett hus för 1,5-2 miljoner är mer än vad det är värt, tycker vi. Därför tittade vi på Dikanäs trots att vi egentligen inte ville dit. Priserna är mer normala, vad man nu kan kalla normalt, dock rimliga för vår inkomst och värdering om att lånen ska betalas av! Men av de hus vi tittat på känns inget okej. Inga fjäll syns utan byn är verkligen en mysig by men intryckt i skogen. I Kittelfjäll har vi ett hus att titta på men vi är lite skeptiska ändå då det ligger nära vägen precis före affären. Ingen prislapp än. Den tunga trafiken går förbi där precis som i Skansholm. 

Jag har fått ett samtal om jobb men det är på plassen och det är ett bra jobb, tror jag, men då rotar vi oss ännu mera här i Skansholm. Jag skulle verkligen vilja flytta redan till hösten då det ligger så bra i tiden. Samuel kan få en nystart för skolan, Molly börjar ettan, Vidar får börja på ny fsk och jag är arbets sökande. Problemet med husförsäljning och husköp dock! 

På nåt vis började jag förlika mej med tanken att vi blir kvar i Skansholm en vinter till och kanske att det ploppar fram nåt hus under vintern. Detta bör vara en process som bör få ta tid! Stort beslut! 

Men igår hörde arbetskamrater till Magnus av sej ifrån Saxnäs. De hade hittat ett hus och ev två. Båda med tomt :) Hjärtat är ju än i Saxnäs så detta känns väldigt spännande. Det ena huset är "klart", relativt stort med sjötomt!!! Det andra vet jag inte så mycket om. Ev far vi och tittar på det på söndag!!! Så nu längtar jag 😊

Kan även jobba på Saxnäsgården (hoppas jag) medan jag arbetar in mej mot skolan och nästa läsår har de ju en pensionsavgång..... 

Alla i min närhet blir inte lika glada!!! Förlåt! Du har lagt ner många timmar arbete för att vi skall flytta till din dalgång och det är vi evigt tacksamma för ❤️

Ingenting är klart än så åter igen gäller "ha lite is i magen" vilket jag är otroligt dålig på!!! När jag kommit på en ide ska det ske på en gång hahaha 

Nu väntar dagens sysslor på mej! Kompis som följer med hem idag så jag tänkte ordna middagen på fm idag och så evighetsgörat tvätten!!! 

Ha en bra dag! 


1 kommentar:

Malin :D sa...

Jag kan ju som jag sagt och skrivit tidiagre inte tvinga er till något, ni måste göra det som känns rätt för ER!

Det jag vill poängtera och litegrann dementera är det du skriver med "den tunga trafiken" som går i Kittelfjäll! Den är förhållandevis lätträknad! Det går nån timmerbil IBLAND (BRENNBAKK från Norge) när det är skog som tas i närheten. Sen är det renbil då de flyttas och nån grusbil, betongbil på sommaren. På vintern är det turistbussarna.

Detta torde knappast vara mer "tung trafik" än i Saxnäs då det ändå är en by som fler passerar och kör till Klimpfjäll eller längre(och gud ändå om gruvan då startar...DÅÅÅÅ snackar vi tung trafik) Grattis!!!

Sorry.....