måndag 11 maj 2009

Grr

Jag blev tvärhet idag på barnen och deras morfar. I fjol så grävde vi om hela vårat avlopp vilket inte var den roligast sysslan vi varit med om. Vi gjorde en en renslucka på halva vägen där det "bara" är ett lock på. Tanken är att göra iordning en cementring runt röret under sommaren då backen satt sej och vi har hunnit fylla på med mer massa. Våra barn har aldrig funderat eller frågat eller ens gått dit och kollat detta rör. Men igår hade de en kompis här som gladeligen visade barnen detta rör. Och i åkte lite grejor. Arga som bin var vi och samtidigt oroliga om nåt större farit ner men peppar peppar än så länge fungerar avloppet. Så idag är barnen ute och leker med morfar och när jag får syn på dom är Samuel i full färd att öppna locket... och jag tvärtänder och bara springer ut och trätter på alla tre. Morfar borde inse att det inte var någon lekplats, att man inte skulle öppna där, men han säger ingenting.... Hur tänkte han??? Insåg han inte vidden av de problem som skulle kunna hända? En stor sten och vi hade stopp i avloppet igen... Nej suck. Less blir jag. Man borde kunna lita på morfar som dock är mer än vuxen, men tydligen inte. Känner en stark irritation men måste lägga band på den, det gick trots allt bra även denna gång. Nu har Mangen skruvat fast locket.

Nu måste jag springa och hjälpa barnen.

Inga kommentarer: