lördag 16 maj 2009

Utflyktsdag

Ja idag var jag o barnen och en vän till småbåtshamn här i byn för lite korvgrillning. Hur mysigt som helst. Samuel älskar att kasta sten i vattnet så han var även överlycklig. Dock var inte vädrets makter riktigt på våran sida så det blev kortare stund än tänkt, men hur gött som helst. Annars har vi inte pysslat på med så mycket annat idag.

Kvällen tänker jag tillbringa framför Eurovision. Tyckte dock att det var en onödligt sen sändning, det börjar inte förrän 21. Så vi får se hur länge jag orkar se.

Borstade Freddy idag... han håller på att tappa päls, det har blivit kala fläckar. Såg tendensen i vintras men sen tyckte jag det blev bättre. Nu har han kala fläckar på flera ställen. Så jag måste nog ringa och prata lite med vetrinären. Hmmm gubben är ju gammal och äter kortison så det kanske är orsaken.

Nästa vecka blir det kontroll på bebis i Lycksele. Om inte den lilla bestämt att komma innan. Våra barn verkar trivas bra i magen. Med Molly fick vi oxå åka för extra koll så inte barnen blir för stora. Men hon mådde bra så det blev en fortsatt väntan. Dock så kom hon bara ett par dar senare. Hoppas nu innerligt att det sätter igång självmant, en ingångsättning lockar mej inte.

Hare bra för denna gång!

2 kommentarer:

En i mängden sa...

Vet du.. Mina barn ville oxå stanna i maggen. Läänge.. Men det gör inte så mkt så länge man slipper ha ont eller må dåligt.
Mitt tips är att planera något som ska hända framöver. Tex i morgon ska vi åka dit eller övermorogn ska vi göra det. Bara för att se framåt hela tiden. =)
Lycka till!
/ Paula

En i mängden sa...

Stort grattis till bebisen!
Ännu en son!

Grattis!!!