fredag 10 september 2010

Fredag o förkyld

Jaha då var det fredag. Hade litteraturinläsning idag så barnen fick vara hemma. Kanske inte min bästa ide. Men de har varit, för dem, mycket på fsk de sista två veckorna och denna vecka har de även varit förkylda så de va trötta. Men det gick bra iaf. Han läsa ut den boken som jag tänkt :) Mycket intressant!

Solen sken idag så vi tog en prommis runt halva byn med Troja. Samuel cyklade o Molly sprang.... Troja tyckte det gick sakta, har en del att jobba på där. Hon drar ordentligt mycket. Ska prova stryphalsband och sen blir det att träna henne ordentligt. Måste fixa en långlina oxå...

Det har inte gått strålande bra för jaktfolket iveckan. Så slakten imorgon är nog snabbt fixat, skönt! Annars brukar det ta upp hela helgen innan allt ligger i frysen.

Jag är trött o sliten pga förkylningen samt att man skött allt själv hela veckan så denna helg kommer med stor glädje. Imorgon är jag oxå själv med barnen men ingen klocka ringer, inga måsten utan vi kan strosa på som vi vill. Förhoppningsvis får jag lite ork att städa lite i huset, det är mer än behövligt.

Nu ska jag ordna mej lite kvällsfika!

Inga kommentarer: