torsdag 30 september 2010

Sjuka än :(

Jag blir spritt språngande galen. Varför ska man va sjuk när Magnus är borta???? Detta blev en prövning, å det går bra men det är tufft. Idag fick jag uppsöka läkare. Haft problem med andningen hela veckan men de sista två dagarna har varit ett mörker. Imorse var det riktigt akut, trodde jag hade akut medicin hemma men icke. Fick klara mej med bricanylen. Fick komma till läkaren o fick pulmicort och pencillin. Så ett par dagar till så kan man säkert både andas o gå i en trappa lite fortare.

Molly ser för hemsk ut. Tyckte att Samuel hade mycket prickar men det var det inte om man ska jämföra med Molly. Hon är dessutom mer pipig/gnällig än vad broderna va. Feber fick hon oxå. Tycker synd om henne.

När Magnus kommer hem lägger jag mej på soffan och förväntar mej att bli uppassad hehehehe Men då kommer säkert vi alla va friska så man orkar o vill göra saker. Nu måste man tvinga sej till allt tycker jag.

Molly fick följa på skolan både igår och idag, fungerade jättebra trots att hon va trött o bara ville fara hem. Nu är första kursen avklarad. Känns skönt. Svårt att tro att man inte blir godkänd. Så är lugn över det. Har börjat läsa till den andra kursen, Specialpedagogik. Verkar vara mycket att läsa men samtidigt är det många intressanta delar så det kommer nog gå bra. Spännande att se vilka uppgifter man får. Verkar inte vara många träffar, de som finns är kortisar bara. En del kommer gå över nätet. Det står självstudier så kan bli mycket hemma läsning närmsta månaden.

Tjing!

Inga kommentarer: