torsdag 22 november 2012

Jag är inte riktigt klok

Å herregud vad i hela friden har jag gett mej in på???? Letar fler poäng inför min lärarexamen och kom på den geniala ideen att läsa Tillämpad IT i skolan..... Jätte intressant men jag skulle nu behöva en privat lärare på hemmaplan. Begrepp som jag hört talas om men inte gett någon eftertanke överhuvudtaget ska jag nu plugga in på engelska (som jag är ganska usel på). Å dessutom göra en massa praktiska saker, vilket är kul när man inte känner sig stressad och har en gnutta kreativitet att plocka fram, hahaha. Ska som första uppgift göra en presentation av mej själv som ett videoklipp i Youtube, något av deras kreativa möjligheter. Begripper ju inte skillnaden mellan dessa tjugofem olika alternativ.

Jaja, det blir nog bra innan slutet :) Hittade ett bra citat i en bok som heter Lösningsinriktad pedagogik som jag bjuder på idag! Vilket jag SKA tänka på med mina IT upg:)

Trevlig dag!


"Tänker man problem - skapar man problem!

Tänker man möjligheter - skapar man möjligheter!

Tänker man att man inte kan - så kan man inte!

Tänker man att man vågar - så vågar man!

Tänker man att man förlorar - så förlorar man!

Tänker man att man är lycklig - känner man sig lyckligare!" (Måhlberg K, Sjöblom M. s 104)

Inga kommentarer: