måndag 5 november 2012

Mer tid & ork efterfrågas

Vad gör man? Ja ställer den frågan till mej själv flera gånger varje dag, testar olika strategier, belöningssystem, avdrag av veckopeng men inget hjälper ta mej fan!!! Jag blir tokig!!! Om jag får beröm är det väl bara tacka och bocka och känna glädje att jag lyckats med något även om jag kanske inte alltid håller med. När ska barn lära sig detta??

Samuel har lärt sig läsa och han är jätteduktig men han vägrar inse det själv! Likaså matten fungerar skitbra, han kan läxan jämt och guldstjärnorna i läxboken ökar för varje vecka (jag hjälper han inte). Men ändå kan han ingenting (enligt honom själv)!!! Hur ska jag få honom på andra tankar? En annan sak jag (vi) berömer och uppmuntrar honom till är att han gör bort läxan på måndagar då han är som piggast, vilket han alltid gör utan protest,  oftast med glädje kommer han viftande med läxboken och kör igång och behöver han hjälp så frågar han. Men detta självförtoende.... behöver utbilda mej till barnpsykiatiker för att kunna hjälpa honom. Han är ju superduktig i skolan, inget problem alls :)

1 kommentar:

Celine sa...

Ojoj vad jag känner igen det där med självförtroendet på vår Babblis,.