onsdag 19 maj 2010

Hälsa

Nu är jag less på min ständiga huvudvärk och återkommande molande illamående i magen. Har analyserat mej själv idag men vet inte vad det beror på och inte heller vad jag kan gör åt det.

Innan vi skaffade barn så mådde jag ungefär som nu, men med ett mindre bra humör eftersom jag åt p-piller. I slutet av graviditeten med Samuel började jag må jättebra. Det blev bara bättre o bättre. Nästan ingen huvudvärk alls under åren då jag varit gravid lr ammat mycket. När vi väntade Emanuel mådde jag oxå bra. Men efter jul så har det bara gått utför. Jätte stressad över barnomsorg, ekonomi, jobb, fsklärarutbildning m.m. Mycket som jag inte kan göra något åt. Jag har släppt det mesta här hemma för att få mer mystid med barnen och det går bra förutom att den inre stressen har ökat markant. Om det är denna stress som gör att jag inte mår vet jag inte, jag vet inte heller hur jag ev. ska lyckas komma i bukt med den. Vi är två i hushållet som sliter för familjen på olika vis, men det räcker inte riktigt till iaf. Även Magnus känner av stressen.

När jag äter p-piller slipper jag huvudvärken men får ett sjujävla humör :( Barnmorskan tror att jag är väldigt kännslig för hormoner. Det är även hormoner som kan göra att jag har skallebank hela tiden... Vi har fått en ny jätte trevlig barmorska så jag ska ta mej i kragen o boka en tid hos henne.

Jaja, nu ska jag plocka iordning det sista, sen dusch och förhoppningsvis kommer jag i säng lite tidigare ikväll.

Natti natt!

Inga kommentarer: