onsdag 5 maj 2010

Lugnet efter stormen

Det sista dygnet har vi varit barnvakt till en 5-åring och en 15 veckors gamal finnspetsvalp. Full rulle alltså. Å samtidigt kul! Första gången en kompis sov över (inte mycket sovande dock), men väldigt spännande för barnen. Å jag fick mysa med vovve igen ;) Men en valp tar tid och energi så vi gör rätt i att vänta tills barnen blivit lite större. Inser det och erkänner det men ändå vill jag ha en vovvsing.... :)

Samvetet är inte bra just nu, men inte bara mitt fel faktiskt. Blev tillfrågad att börja jobba efter påsk, lite strödagar. I min värld är ju strödagar ett fåtal dagar och några timmar varje gång. Ja tackade ja, men talade oxå om att jag hade inte så mycket barnomsorg och våran minsta hade ingen alls. Så det fick bli arbete när Magnus var hemme.... Hmmm nu har jag facit i handen, det handlade INTE om strödagar utan vanligt jobb. Nästan halvtid varje vecka! Gissa hur det gått? Åt skogen! Slits nu mellan samvetet och att det är MYCKET att göra på jobbet samt att ordna det bra för barnen och familjen. Emanuel har varit med några gånger och det har gått bra, men det är inte så kul för honom. Samt stress för att hinna hämta storbarnen halv två. Så idag bestämde jag mej för att bara jobba när Magnus är hemma. Då kan jag göra flera timmar och barnen är ändå hemma. Då slipper jag ha koll på allt utan kan fokusera på arbetet. Men det blev inte så många timmar i maj.... bad! Men vi skulle tydligen få hjälp nu iaf.

Detta arbete är oxå det tjorvigaste, rörigaste som jag nånsin haft. Att arbeta under dessa promiser är inte alls skoj så jag hoppas det blir bättre framöver, om inte kommer jag vara stressad o irriterad över allt hela sommaren. Tack & lov är det superbra arbetskompisar :) Det finns mycket som jag skulle vilja styra upp och ändra på Men, det är inte mitt jobb.

Nu när man jobbar och ska försöka hinna allt annat oxå så blir det mindre tid här framför datorn. Å så börjar det klia i fingrarna att dra igång lite projekt ute på gården så inläggen här kommer bli färre och färre. Dock kul och behövligt för mej att bara skriva av mej emellanåt. Gillar att skriva, trots att jag inte är så duktig på det. Antalet inlägg ökar säkert framåt hösten när mörkret faller oss på igen.

Imorgon kommer mamma och pappa till Vilhelmina, för gått! Fatta att de sålt lägenheten i Stockholm för att flytta in på Häggatan i lilla Vilhelmina..... :) De är modiga, 60 år gamla o de sliter upp allt med rötterna för att få vara nära deras tre barnbarn. Helt otroligt! Hoppas de kommer att trivas. Jag har inte bott i deras närhet på ca 15 år så det känns även lite konstigt för mej. Å nu har vi inte längre något självklart boende i Stockholm.

Nu har jag suttit här ett bra tag så nu är det dax att göra nåt vettigt igen.

Kram för denna gång :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Men ett självklart boende på västkusten kan utlovas i alla fall.
/PCL