måndag 21 april 2014

Påskdagen

Jaha då var dagen D kommen! Vaknade på en sida som varken va positiv eller negativ, mer som i moll. Stämningen var låg i stugan då alla visste att både moster och Pappan skulle fara. Trots det blev det  en lugn morgon (lugn för vår familj) spel för barnen och lite listor för mej. Älskar mina listor, speciellt när jag får bocka av saker som är gjorda 😊 

Moster, jag & alla barn utom Emanuel for på en skidtur över sjön och upp på skoterleden en liten bit. Gött 😃 Detta kan dock vara den sista skidturen för säsongen, lite sorgset men jag har kunnat åka mycket i år så jag är nöjd. 

När jag vet att Magnus ska vara borta en längre tid stänger jag av relationen på nå vis. Svårt att förklara men jag låter honom inte vara nära, det är lättare att ha honom på avstånd så blir det där "hej då" så mycket lättare. Tyvärr blir det omvänt för honom då han upplever mej arg och sur. Å hur kul är det att lämna oss då!? Bestämt mej förut att inte göra så här men tyvärr fastnar jag i ond cirkel ibland. Nu har han iaf farit och kommer hem om två veckor. Inte nåt jag kan göra åt det! 

Barnen är avis att han ska få flyga och bada i havet. Jag tycker bara det går en massa pengar till han och vi andra i familjen får ingenting, känns lite orättvist. Men hela hans utbildning har kostat en massa pengar och det visste vi väl men det känns lite orättvist när han far land och rike runt och har kul hela tiden medan jag drar det största och tyngsta lasset hemma med hus, hem & barn. Han kommer hem och gladeligen berättar vad han varit med om och jag lyssnar men har flera gånger svårt att glädja mej. Speciellt om min vecka varit tung. Nu skulle de testa att surfa de skulle bada i havet, vandra, utforska matkulturen mm Men men nån gång kanske det blir jag som får göra nåt kul! 

Sista natten i stugan, imorgon blir det utstädning och hemfärd. Saknar internet så det ska bli nice och kolla läget igen men annars är det skönt här i fjälle 😉

Inga kommentarer: