tisdag 5 januari 2010

Tisdag

Idag har jag hämtat bilen som varit på lite fix & don inför kommande besiktning. Det gick bara fint.

Sen var det tänkt att mamma skulle komma och vi skulle ordna med lite bilder sen min barndom. Årtal och namn som har glömts bort, med gemensama hjärnceller borde vi komma på allt :) Dessutom kliar det i fingrarna på mamma att få greja med lite inredning och nu har jag lovat henne att få vara med att ordna lite i barnens rum. Ska möblera om o sätta upp några lampor och krokar o så...Men hon kände sej inte superpigg idag och inte blev det bättre av kylan.... Så pappa kom själv och lekte med onga idag. Dessutom passade han dem då jag hämtade bilen. Tacksamt! Sen blev det spel, pussel & lego byggen. Så nya tag imorgon med fixet uppe.

Känner dock att på dagarna är det så mysigt att vara med barnen och ett och annat måste (plock, mat, disk, tvätt...) att tiden och tankarna inte riktigt finns för inredning. Allt det kommer på kvällen då man inte kan eller bör göra så mycket. Vi har mycket lättväkta barn, går inte att bullra nåt alls... då kommer det alltid nån ner trippande.

Nu ska jag borsta tänderna och hoppa i sänge. Vi håller på att vända tillbaka dygnet igen...

1 kommentar:

Paula sa...

Jo vi köpte den i Knaften, utanför lycksele..
Passerade där på väg hem från skellefteå.
Typiskt att inte ni hittar en bil..
Såg att det fanns en utanför Strömsund oxå. ;)
Vi kommer säkert att trivas med den, men det känns absolut ovant att köra den. Den ÄR större än Audin..
Lycka till med bilaffärerna, och om jag ser nån eller hör nåt så vet jag var jag ska ringa! ;)