tisdag 13 april 2010

Förstda arbetsdagen

Igår var första dan på jobbet. Det gick över förväntan. Mina kollegor verkar vara hur kalasbra som helst. Lättsamma, glada och gillar o sörr :) Kan inte bli bättre tror jag. Skoj även att träffa människor som är i samma livssituation som en själv. Småbarn, renovering, lite pengar m.m. På nåt vis förstår man varandra på ett annat plan samt att man kan stötta varandra. Kanske blir man vänner längre fram :)

Magnus har lagt slutgiltigt schema på jobbet. Ett jättebra ett! Det är bara 3 dagar på hela sommaren som det krockar. Dessutom så får barnen endast 9 jättelånga dagar på fsk. Resten blir kortisar. Så just nu går denna pusselbit att lägga till handlingarna. Skönt!

Nu håller jag på att fixa så jag kan börja studera till hösten. Det ser däremot mindre ljust ut
:( Jag hade tänkt att det skulle gå bra att hoppa på fsk lärarutb som går i Vilhelmina just nu. Men det fick jag bekräftat att det gick inte. De hänvisade dock mej till en studievägledare på Universitetet som jag ska kontakta. Har jag lite tur så kan hon/han hjälpa mej. *hoppas*

Magnus är på Judo träning ikväll, hoppas de haft det bra. Han har länge längtat tillbaka till pjamassporten. Men för det första så har det inte funnits nån vuxengrp samt att han tycker att det är för långt att åka ner på plassen för att träna. Det går ju bort en timme i körning.... Men jag tycker att man ska få göra det man gillar. Vi måste ta den extra kostnaden för körning. Så det blir spännande att höra hur det gått.

Nu måste jag ringa några samtal innan klockan blir för mycket.

So long....

Inga kommentarer: