fredag 9 april 2010

Jacka

Köpte en softshell jacka för ganska länge sen men hann inte använda den så länga innan det blev för kallt. Hängde in den i garderoben för varmare tid. När den varmare tiden kom använde jag jackan igen, Men dragkedjan började tjorva. Den delade på sej. Köpte denna jacka på Sportringen, de ville dock inte reklamera den utan "lagade" den. Så emellanåt fungerar den o emallanåt går den inte att använda. Suck! Gick åter igen på Sportringen, de var även denna gång helt ovilliga att hjälpa till. Grrrr!

Jag försöker handla lokalt trots att det ibland blir dyrare, bara för att få ha våra butiker kvar. Men när man handlar och saker inte håller trots att det, iaf i detta fall, var en dyr vara så borde butiken kunna använda sej av lite goodwill. Men icke när det gäller Sportringen. Vi handlar faktiskt ett o annat där, Men nu kommer det dröja innan jag sätter min fot där igen. Dom har gjort oss irriterade.

Så idag har jag börjat leta ny jacka, har funnit några stycken. Denna gång blir det antingen Bergans på EGs vilt lr internetköp.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: