söndag 11 april 2010

Jobb

Ja nu var det slut på denna föräldrarledighet.... Med blandade känslor. Plus att man får lite mer pengar i påsen, men samtidigt så är det jobbigt att måste upp på morgon och lämna barnen på fsk. Det är ju så mycket mysigare att ha dem hemma :) Tur är väl att jag bara jobbar lite grand nu i början. Midsommarveckan drar det igång för fulla segel.

Lite orolig hur man ska hinna allt här hemma. Nu plockar jag, fixa & donar, planerar och gör så mycket som möjligt i huset för att allt ska gå runt. Detta kommer jag inte hinna nu när jag ska arbeta. Såååå nervös för vilket jättekaos det kommer bli.

Dessutom är jag nervös inför inskolningen för lillebror. Han kommer bara vara precis 1 år fyllda. Å det är egentligen för litet tycker båda jag o Mangen. Men vi måste ha pengar o därmed måste vi jobba Så inget att välja på just nu. Suck! Tänk om man vunnit lite pengar.....*drömmer mej bort* Men många andra 1 åringar har klarat det så varför skulle inte våran göra det. Trösten är att barnen är på samma ställe och det är super personal där. 2 månader kvar till inskolning så behöver ju inte oroa mej än kanske...

Helgen har varit kanon! Mycket sol & eld! Vi har ätit nästan all mat ute. Lite skoter, tagit fram cyklarna, börjat prata lite Valborgsafton. Svärmor bjöd dessutom på pizza, mums! Jag har gjort bort alla måste på fm så efter lunchen har vi bara varit ute o myst, så gött att vara med barnen bara hemma på gården...

Nu blir jag sentimental, kommer sakna alla dessa spontana dagar.... de kommer vara betydligt färre framöver :(

Måste intala mej att detta kommer gå bra....*skeptisk*

Inga kommentarer: