fredag 2 april 2010

Knä

Nu har jag varit på magnetröntgen och svaret kom redan dagen efter. Kanske inte så positivt men iaf. Jag har inflammation i slemsäcken, broskbildning under knäskålen och negativa förändringar i minisken. Hmmmm jätteskoj. Detta knä är åtminstone friskare än det vänstra.... Positivt alltså! De kunde inte utesluta att minisken har en bit lös. Trodde man var ung, men det är tydligen bara i sinnet hehehe.

Jag o läkaren kom överens om att vi skulle testa sjukgymnastik först, går inte det blir det kirurgen. Vi skulle ge det ungefär en månad. Så i onsdags ringde jag sjukgymnasten och de skulle kolla över min journal o sen höra av sej. De hann inte ringa före påsk så jag hoppas jag hör nåt från dem till veckan. Hoppas även att jag får komma dit fort som tusan så jag får komma igång med övningarna. Knät blir snabbt sämre och jag märker att jag börjar snebelasta kroppen, vilket inte alls är bra.

För att inte vä knä o rygg ska ta så mycket stryk är nu träning på högsta prio. Tack o lov gör inget ont då. Värken kommer när jag sitter still. Så i veckan har det varit några vändor på skidspåret, nice!

Imorgon påskafton ska vi till Siksjönäs på middag! :)

Nej nu ska jag surfa vidare...

Inga kommentarer: