söndag 17 oktober 2010

Duracelldag

Dagen började så fel det bara gick. Både jag och Samuel drabbas nästan varje morgon av det dåliga humöret. Men jag som är vuxen biter mej i tungan så brukar det gå jättebra iaf. Men imorse.... Grrrr 05.45 började han gallskrika, förståligt då han varit utan smärtstillande hela natta. Så jag bad honom gå ner till köket så skulle han få medicin. Han skrek som en stuken gris, bankade hela vägen ner för trappan och fortsatte skrika :( Felet var att det var jag som skulle ge honom medicin och inte pappa.... hallå vad fasiken spelar det för roll!? Fick med hårda tag hälla i han medicinen. Han skrek. Så sprang han upp och skrek lite och väckte självklart sina syskon och pappa. Han skrek och då blev både jag o Mangen ännu argare... Så innan Mangen hade fått han lugn var det revelj i detta hus :(

Denna dåliga start höll i sej länge, ända in på em. Men av nån lustig anledning så blir Samuel alltid väldigt tillmötesgående och "larvig" efter en sån här start på dagen. Så jag vände irritationen till nåt vettigt. Det blev en lite mer avancerad middag, rensat och byte av leksaker på barnens rum, dammsugat och skurat i hela huset och bakade te kakor med barnen. Så nu känns det bara fint :) Toaletten ska få sej en omgång innan sänggående, det enda som e kvar att städet.

Tjingeling!

Inga kommentarer: