tisdag 5 oktober 2010

Ny kurs

I måndags hade vi kursintroduktion på Specialpedagogik, en kurs jag sett fram emot. Men nu vette tusan... Sveriges snurrigaste lärare. Bla hade hon lagt ut ett schema/kursanvisning på nätet o på introduktionen hade hon en annan. Förvirringen var ett faktum! När jag lämnade klassrummet var det bara kaos och panik i huvudet, hur i hela friden skulle jag fixa denna kurs. Extremt mycket litteratur och mer fick vi. Dessutom ska vi skriva om valfri funktionsnedsättning och där har vi då ingen litteratur alls. Men lyckades somna iaf och livet känndes mycket bättre imorse. På fm idag hann jag sitta ett par timmar och komma igång iaf. Å det känns skönt. En del och dag i taget så hoppas jag på ett godkännt på denna kurs oxå.

Nu sitter Magnus på flyget hem, äntligen! Att dessa veckor skulle ta sån lång tid... kan ju dock bero på sjuka barn och sjuk själv. Mycket tid har tillbringats hemma och många dagar har jag kännt mej ganska isolerad.

Min lilla överaskning som jag tänkt hann jag inte med, synd :( Men men inte mycket att göra åt. Mamma och pappa har varit barnvakt idag medan jag var på föreläsning och de hade varit snälla o dammsugit samt städat toan. Tack tack!!!

Nu ska jag kolla det sista, sen blir det sängen. Det var tyngre än vanligt att kliva upp imorse...

Inga kommentarer: