lördag 16 oktober 2010

Lördag

Idag är Mangen på jakten. En kalv hade de fått skjuta, men jag hoppas på mer denna helg... de är ju en del jägare så en kalv blir inte mycket att dela på.

Samuel har ju varit på op i Umeå, tagit bort halsmandlarna. Han har en o annan restriktion just nu samt två mediciner mot smärta. Tar han dem så går det hyfsat bra tycker jag. Natt och fm är jobbigast för honom. Sen har han dippar lite nu och då. Han måste vara hemma en hel vecka från fsk pga blödning och infektionsrisk. Tur Mangen e hemma så han vabbar en dag, farmor barnvakt en dag och jag har han hemma själv en dag så löste vi hela veckan. Gött!!

Troja vägrar sitta i hundgården, hur jag än modifierar så lyckas hon ta sej ut, suck :( Så det är bara att stressa på barnen på "morron" (imorse var kl 10.30) så vi kan gå ut med henne. Sen blir hon inne. Dock grinar inte hon, det bästa hon vet är att va inne o mysa och sova... funderar om det verkligen är en sibirien husky lr en pudel vi köpt hehe. En timmes prommis, men långt hann vi inte. Grabbarna i vagnen eftersom Samuel inte får anstränga sej och Molly hittar väldigt mycket intressant på vägen. Idag var det all is i dikena som fångade hennes intresse :) Dock störde vi säkert skogens jägare....

Nu ska jag fixa och dona lite inför middagen. Idag blir det nämligen en efterrätt, apelsin/choklad mousse. Yummi!

Inga kommentarer: