torsdag 4 mars 2010

Fortsatt sjuka

Jag blir tokig av lillebror som inte vill ha varken dryck eller mat... Ikväll fick jag i han ett par skedar med korvstroganoff. Dock har han bara haft två läskiga blöjor idag så jag ser ljuset. Måtte han bli pigg o frisk igen. Tur att jag ammar fortfarande, det är det han lever på just nu. Vi var till läkaren igår, men inte finns det nån superkur. Dock känndes det bra att läkaren gjorde en bedömning på honom iaf. Läkaren sa varken bu lr bä om hur uttorkad han va. Men antog att det inte var så farligt när han inte sa nåt. CRP var okej så detta är nåt virus. Köpte några magdroppar på apoteket som skulle hjälpa tarmen att återhämta sej. Får se om de hjälper. *håller tummen*

Jag har fått veta något som känns så himla kalasbra. Vill dock inte avslöja något ännu... den som har tålamod får veta senare :)

Nu har barnen sportlov. Har pratat lite med några kompisar som jag vet är lediga nästa vecka, kanske kanske vi kan göra något tillsammans. Magnus arbetar mån och torsd så vi kanske hinner ut en långis på skotern oxå. Det var länge sen nu. Dessutom måste Magnus arbeta under hela påskhelgen, vilket brukar vara en stor skoterhelg. Så vi tänkte utnyttja dagarna nu istället.

Emanuel är vaken väldigt mycket på nätterns så när han somnade på fm idag passade jag på att lägga mej oxå... Vaknade två timmar senare.... Hmmm vet inte riktigt hur jag ska somna ikväll. Men har kännt mej väldigt pigg under dan och det tillhör ovanligheterna.

Magnus är ledig i helgen, det var tänkt ett barnkalas men tyvärr har även de drabbats av magsjukan så det är inställt. Så nu är det blankt i almenackan, skönt faktiskt.

Nu ska jag plocka ihop det sista för kvällen.

So long...

Inga kommentarer: