onsdag 28 oktober 2009

Arga snickaren

Brukar sällan missa ett avsnitt av Äntligen Hemma men alla andra inredningsprogram ser jag bara sporadiskt. Började se på arga snickaren ikväll men nej kan inte riktigt med det programmet. Tyckte helt klart synd om familjen som behövde hjälp. De var VERKLIGEN behov av hjälp. Dock hade de satt sej lite på pottkanten själva genom att inte ha nån försäkring på huset..... Jag har världens dyrast försäkring och är super noga med den betalningen. Vågar inte ens tänka på ekonomin om det skulle bli skadat på något vis.

Flyttade byrån ikväll, det blev riktigt bra faktiskt. Dock så vet jag inte vad denna tvillingvagn kommer att få stå.... den blir nog att köra omkring här inne beroende på vad vi ska göra. Borde handla såna där hjulskydd så inte all smuts kommer in i huset.

Lussebullarna har anlänt på Tallen.... det blev svårt att låta bli, det är ju så gott. Längtar efter att få baka igen, men frysen är för full. Vilket lyxproblem! Skulle kunna äta hur många lussebullar, kanelbullar som helst.... mmm jag känner snålvattnet rinna...

Vi har fått nån ny sabla raggare i byn... de tar då ingen hänsyn. De börnar och sladdar och larvar sej i korsningen och barnen vaknar... jätte kul...NOT! Förra gången tog jag reg nr och ringde o klagade så det har varit lugnt sen dess... Kanske dags för en koll även denna gång.

Nu är det kvällspyssel som väntar

Inga kommentarer: