fredag 9 oktober 2009

Svart baksida

Freddy har inte mått så bra under sommaren o jag har insett att ett beslut måste tas. Upptäckte en trasig tand igår oxå vilket inte är bra. Ringde vet o de sa bara vad jag visste. Är den dålig så att han har ont måste den dras. Vi har varit med om det förr. Kan den sitta kvar så är det risk för inflammationer. Dessutom vägde hans trasiga höft in i beslutet. Vet gjorde lite böjprov på honom o det var inte bra. Dock är det inget fel på hjärtat eller livsglädjen så han lever än:)

Det blev bytt medicin på han, ännu dyrare + att han fick kosttillskott. Allt som allt blev det 660 kr per månad i medicinering.... Är detta värt för att ha min fyrbente kvar??? Hade jag varit rik hade jag gjort detta, men nu är vi inte rika så innan tjälen ligger i backen så grävs det en grop
:( Sen får han äta medicinerna tills de är slut & sen får vi se hur länge han orkar. Hans bästa tid är under vinterhalvåret så jag hoppas han orkar det.... + att vi måste hålla tummarna att inte tanden blir inflamerad då är det inget annat att göra.

Detta är verkligen djurägarnas svarta baksida

Inga kommentarer: