måndag 26 oktober 2009

En vecka sen!

Huvva vad tiden går fort, hur många gånger har jag inte skrivit det.... vet inte men många blir det. Idag är det måndag, igen. Har haft lite annat för mej på kvällarna så bloggen har inte kännts så aktuell.

Emanuel har slutat sova på natten, börjat äta lite mat och kräks den lilla välling han lyckats få i sej, båten lastad på släpvagn, förkylningen har börjat ge med sej, kompis från plassen har varit här under dan och lekt, jag smet o sörrade men en kompis hela fre kväll, ommöblering påbörjad (mycket småfix innan själva möblerna byter plats) m.m. Emellanåt hinner man grymt mycket. :)

Det som är väldans jobbigt just nu är att E har slutat sova. Han skrek 4 timmar en natt, ingenting dög. Annars brukar det kunna hjälpa med en tutte och lite vaggande på vaggan, men icke denna natt. Man blir ju mer än tokig. Så inför varje natt är jag numera nervös hur mycket man får sova. De flesta nätter är det med två timmars intervaller och jag kan tala om att man inte är särskilt pigg, glader eller pedagogisk på dan då. Men men det blir säkert bättre.

Systeryster ringde ikväll, kalasskoj! Det är inte så ofta vi pratas vid så det värmer. & det som värmer än mer är att hon kommer till oss på jul :))

Apråpå jul.... snart är vi där & ja längtar. Mys pys med en massa ljus och götta och doftande blommor och gran. Mmmm i tanken är jag där. Undrar dock om vi hinner det som tänkt innan jul. Vi har en del projekt som vi vill och bör göra. Sitter jag här mycket längre så hinner jag inget.

Imorgon är det babysim o farmor ska vara barnvakt, *nervös* det är dock inte så länge.

Nu är det tandborsten och sängen som hägrar.

Tack o gonatt!!

2 kommentarer:

monica sa...

tack för att du kallar mig syster :) och inte inte lillasyster. Ska bli mysigt med jul, skulle nästan vilja julpynta nu..... men det kanske är lite för tidigt

Holmis sa...

Här är det lite fusk på julsånger... men vi har oxå lust att pynta det blir så himla kalas mysigt