tisdag 29 december 2009

Tisdag

Igår fick jag en massa saker gjorda som jag skjutit upp... Så himla härligt. Nu är det bara några få grejer på min göralista kvar och de har jag mål att fixa imorgon. Sen är det bara de vanliga sysslorna som sker varje dag. Städ, tvätt m.m.

Idag har barnen varit på barnkalas. Deras vän fyllde 4 år. De var nöjda, somnade som små stockar i bilen. *ler* Innan kalaset grundade vi med pizza, jag är tokig i det samtidigt som jag "kräks" över all julmat nu.

Vi hade en lång dialog idag angående datorspel och pengar. Våran dator behöver förnyas/lagas för att Mangen ska kunna spela igen, vilket han vill. Samtidigt som han är rädd att det blir konflikter över hur länge och hur mycket han sitter och spelar. Är det fler kompisar som spelar kan det ta några timmar och då kan han inte gå därifrån utan jag måste ta allt göra hemma. Vilket jag protesterade emot för ett par år sen. Då slutade han spela. Det var ju inte riktigt så jag hade tänkt men så blev det. Känner mej som en bov... Han får gärna spela Men när hushållet och barnen är klara för dagen. Samtidigt som han själv säger att han hellre lägger pengar på friluftslivet än på att "rädda" datorn. Så egentligen bör jag inte känna mej som en bov.

Av tomten kom det lite pengar som vi nu har beslutsångest om. 1000 kr var. Jag behöver nya skoter/varma skor och M ett par nya vantar. Samtidigt som vi pratat om nytt dragsele och skaklar till fjellpulkan. Vi har beslutsångest! Men skor o vantar är ju viktigare.....

Bil.... jag fick ett utbrott på våran "jätte stora" bil idag.... Efter nyår och helgerna måste jag sätta fart igen. Jag blir tokig! Dessutom vill vi på semester nästa sommar och det finns inte en chans att pula combin full med tvillingvagn och packning om vi människor på nåt sätt oxå ska rymmas. Tror jag kollar blocket på en gång.

Inga kommentarer: