torsdag 3 december 2009

!!!

Å så var det torsdag igen... Har blivit lite dålig på att uppdatera här trots att datorn står på hela dagen.

Imåndags var vi till Umeå, Molly var till läkaren. Det blev bekräftat att hon har en gäl kvar sen fosterlivet. Hmmm är det därför hon är tokig i bad & vatten!!!! Denna gäl orsakar infektioner mer eller mindre hela tiden så den ska opereras bort. Först måste de skiktröntga henne så de ser hur den sitter och kan planera operationen. Allt detta kommer ske under våren.

Väglaget var riktigt dåligt, vi fick ringa o säga till läkaren att vi skulle bli sena, trots att vi åkte i bra tid hemmifrån. Väl vid lassa så fanns inga parkeringsplatser, Emanuel hade bajsat och var jätte hungrig så en hög stressnivå men allt löste sej inna slutet.

Emanuel har även fått sitt 6 mån vaccin. En spruta i varje ben. Det gick jättebra. Hade dock alla barn med mej så de stora fick vara med. Bra eller dåligt vet jag inte. Det får tiden utvisa. De ska ju snart ta baconvacc så det lär visa sej. Emanuel gick iaf genom med OK i rumpan även denna gång.

Molly var och badade med förskolan idag. Hon var strålande glader medan Samuel var svartsjuk som tusan. Själv gjorde jag av med en massa pengar på coop och ica. Hade en massa bra kuponger samt att jag handlade till lite bak. Sen har jag hunnit städa toan och övre plan. Har lovat mej själv att jag måste börja anstränga mej när det gäller städning, det är såååååå gryyyymt tråååååkigt men håller man undan så tar det inte så lång tid. Idag tog det låååååååång tid.

På lördag ska vi fira Samuels födelsedag. Han är överlycklig. Godis tårta skulle han ha så imorgon blir det bak för hela slanten. Hoppas bara alla tänker sova inatt så man är pigg imorgon.

Jag har även bestämmt mej för att skriva på 4 dagars kontrakt till Hemvärnet. Den sista pusselbiten lades idag.

Nej nu ska jag borsta tänderna och hoppa i sängen. Hoppas på bra nattsömn.

Inga kommentarer: