torsdag 18 februari 2010

I tisdags var vi till Östersund och hälsade på Monica ;) Eftersom det var semeldan så blev det semlor till kvällsfikat. Mums filibabba! Dagen tillbringades på Storsjöbadet, ca 4 timmar i bassängen hehe. Ni kan ju gissa hur man såg ut. Skitkul hade vi iaf. Onga åkte o åkte o åkte. Tror de skulle kunna vara kvar i all evighet. De hade bra priser på cafeterian så det blev mellis som vanligt, fast inne på badet. Kan rekomendera detta bad! Det var mycket bättre än Ö-vik. Jag vågade inte ha kameran med mej inne på badhuset, så tyvärr inga bilder därifrån.



Testade något nytt för kvällen. Från första början var det tänkt att vi skulle ha två eller tre barstolar till denna köksö. För lite snabbfika och frukost o så. Men det har liksom inte blivit så. Å med tre vildar hemma så är det ingen som tänkt på detta nåt mer. Men när vi ska äta pannkaka så är det lite rörigt vid middagsbordet. Alla ska ha samtidigt och många armar sträcks över varandra. Dessutom tar det ganska lång tid att steka alla pannkakor. Oftast hinner barnen "svälta" innan vi kan sätta oss. Så.... de fick sitta vid köksön o äta sina pannkakor medan jag stekte, det fungerade super bra. Sen när alla vara stekta kunde Emanuel och jag äta i lugn och ro medan de stora lekte/pysslade. Så när jag är själv hemma och det är pannkaka på menyn kommer detta bli rutin.
Samuel älskar att tejpa! Så idag investerade jag i en ordentlig tejphållare. Så när han kom hem från fsk satte han genast igång med pakettillverkning.
Emanuel bara skriker just nu.... alla blir stressade. Han har hållit på nu i två dagar. Över helgen är Mangen ledig så jag hoppas att det blir lite lugnare. Vi är två som kan roa han. Men han är förkyld och fruktansvärt arg över sej själv. Han vill men kan inte krypa. Dock är han väldigt nära att knäcka koden men lite teknik saknas än. Nu hasar han sej fram på nåt vis men det tar väldans lång tid.
Nu ska jag kolla fejjan sen ska jag fixa med tvätten.
Go´natt!

Inga kommentarer: