måndag 8 februari 2010

Måndag

Inatt blev det inte mycket sömn, Emanuel sov väldigt dåligt. Tur att jag fick sova lite på morgonkvisten iaf.

Magnus blev hämtat strax efter 9 så for de till fjälls. Hoppas det blir bra väder!

Jag hade tänkt att det skulle va bra väder även här nere, men så blev det inte. Efter lunch for vi till Malgovik o småhandlade lite, så vi skulle klara resten av dan och imorgon. De två stora barnen är som vanligt hopplösa när vi ska klä på oss. De ska gärna ha hjälp men jag tycker att de kan göra vissa saker själva. Så det blir oftast en massa tjafs. Till slut satt alla i bilen o vi kunde fara iaf.

Det skulle behövas skottas lite ute på gården, där inte traktorn kommer åt men det var trött så det blev kaffe och frukt sen lite mys på soffan. Eller jag o grabbarna mös, Molly hade inte ro i kroppen. Hon kände antagligen att hon skulle somna om hon satt still för länge så hon har numera nåt projekt i hallen.... :) Hon har många projekt den damen :)

Nu ska jag börja med middagen, den kommer ta en stund nämligen. Lax, sås och potatiskroketter, mums!!! Passar på att äta lax när inte Magnus e hemma....

Sen ska jag försöka mej på att duscha alla barnen o så behöver jag fixa med tvätten. Klockan 20.00 vill jag se TV. Så det jag inte hunnit skjuter jag upp till imorgon. Då är ju barnen borta några timmar så när jag tränat så hinner man lite fix o don oxå.

Nej nu väntar laxen...

Inga kommentarer: