onsdag 24 februari 2010

Onsdag

Idag har jag varit riktigt duktig! Städat sängen ordentligt. Dammtorkat, kollat över skruvar, dammsugit madrasserna :) Sen blev det renbäddat med nytvättade kuddar och täcken. Nice! Även Emanuel fick sin nya säng. Han skulle få Mollys gamla växa säng, men hennes nya säng fick vi inte upp för trappan så hon måste ha kvar sin gamla. Därför åkte denna förgrymade spjälsäng ner. Jag verkligen hatar den. Gammal, ful, ranglig och jag måste kliva upp varje gång jag ska amma. Medan han hade vaggan kunde jag bara "ta" han. Men men det är bara att gilla läget. Men den åker på majbrasan när Emanuel använt den klart.

Gjorde även decoupage på Mollys säng. Nu ska hon ju ha kvar den ett längre tag så jag gjorde den lite finare. Blev väldigt nöjd faktiskt.

Nu har solen börjat lysa igen efter en lång kall vinter *betonging på kall* Detta är så himla skönt. Energin börjar sakta men säkert krypa tillbax. Så jag är mycket nöjd med dagen.

Imorgon funderar vi om barnen ska få sitt sista baconvacc. Så vi kan stryka det ur våran göralista. Bad har vi oxå pratat om, vi får väl se vilket humör barnen e på.

Sanerade barnens rum igår och bar ner ett o annat som ska kastas, dock hittade barnen det nere idag och drog ut allting på nedre plan :( Emanuel äter ju allt så.... nu måste jag roa mej att städa upp allt detta igen. Suck...

Ida åt vi även upp de sista semlorna som fanns i frysen. Mumma!

Inga kommentarer: